Intro 2019 | Doordenderen na de midweekdip #video

De derde dag - niet alleen berucht onder lopers van de Nijmeegse Vierdaagse, maar ook onder deelnemers aan de TU/e Introductieweek. Er is woensdag aan het einde van de middag, begin van de avond geen ontkomen aan de midweekdip, maar Zanger Kafke, Kav Verhouzer en het Hitjeskanon helpen de vermoeide introkids ’s avonds weer op de been.

foto Rien Boonstoppel

Het is dan ook een extra pittig programma dat de deelnemers aan de Intro woensdag voor de kiezen krijgen, want voor de activiteiten van vandaag moeten de nodige meters worden gemaakt. Van de botenloods van Thêta naar de binnenstad, van Strijp-S naar het TU/e-terrein; de Eindhovense fietspaden zijn deze woensdag rijk gekleurd én gevuld.

Cultuur overheerst traditiegetrouw in gebouw Luna op het TU/e-terrein, waar de studentencultuurverenigingen gehuisvest zijn. Beurtelings slingeren de groepjes over de trappen en door de gangen: van een snelle salsales bij Footloose naar de kazoo-quiz bij Quadrivium en Studentproof, van een spelletje ‘samourai’ bij Doppio naar een fotoshoot bij Dekate Mousa.

Kano-kegelen

Sportieve bedrijvigheid is er woensdag bij het Studentensportcentrum op de campus, maar ook bij roeivereniging Thêta aan het Eindhovens Kanaal. Hier presenteren de diverse ‘natte’ verenigingen zich - behalve Thêta zijn dat Okawa (kanoën), Weth (windsurfen) en Boreas (zeilen). Introkids kunnen onder meer even het water op, kegelen met een kano, de krachten meten tijdens een ergometerwedstrijd of rondkijken in de botenloods.

In de binnenstad brengen de groepjes vandaag onder meer een bezoek aan het Van Abbemuseum en de sociëteiten van SSRE, Demos en het Eindhovens Studenten Corps. Bij laatstgenoemde vereniging is dat trouwens een uitdaging, want de Ten Hagestraat ligt open wegens werkzaamheden en het is wringen met de fietsen om überhaupt bij de soos te komen. De bezigheden bij de verenigingen variëren van rodeorijden op een bierflesje tot een adt-wedstrijd en van een silent disco tot biersjoelen - het laatste overigens met water, want hiervoor bier opofferen is toch een soort van alcoholmisbruik en “met bier wordt het niet per se leuker”, aldus iemand van SSRE.

Lucifers

Op het plein aan de Luciferstraat vertelt een gids de introdeelnemers onder meer waar Eindhoven haar bijnaam ‘de Lichtstad’ aan te danken heeft - en dat is, hou je vast, níet aan de befaamde gloeilamp van Philips, maar aan de luciferindustrie waarin de stad in de negentiende eeuw een belangrijke rol speelde. Meer historie wacht de introgangers op Strijp-S, waar de Philips-fabrieken van vroeger inmiddels plek bieden aan wonen, werken, sporten, evenementen en uiteenlopende creativiteit en andere bedrijvigheid.

Lees verder onder de video.

Geniet van onze video-terugblik op de Intro-woensdag! Video | Collin Wagenmakers (camera) en Alain Heeren (montage)

Intro 2019 @ TU/e | Wednesday

De avond brengt alle introgroepjes weer samen op de campus, op het Flux-veld, waar de dag wordt afgesloten met dj het Hitjeskanon, Zanger Kafke (‘Springen’), Kav Verhouzer (‘Stap voor stap’) en enkele verenigings-dj’s. Stuk voor stuk vuren ze hun feestelijke krakers af op het publiek en trekken ze de laatste introgangers uit hun woensdagdip. Klaar voor de nacht - wat die jullie heeft gebracht, horen we graag morgen!