Van ‘ik’ naar ‘wij’ in Atlas

Privé verbouwen en verhuizen kan soms al voelen als een onoverkomelijke klus - laat staan dat je een universitaire kolos met 44.000 vierkante meter vloeroppervlak gaat renoveren en hier vervolgens een paar duizend mensen zo soepel mogelijk hun intrek moet laten nemen. Vorige week maandag verhuisden de eerste medewerkers naar Atlas en kon het wennen aan een nieuw werkconcept in een nieuwe omgeving beginnen.

Terwijl op de tiende en elfde verdieping - waar onder meer alle ondersteunende diensten zijn gehuisvest - dozen worden uitgepakt en medewerkers een bureau, kluisje en hun collega’s zoeken, lopen ook werklieden nog af en aan. Op de derde verdieping zijn op de eerste maandag ook enkele groepen van de faculteit Industrial Engineering & Innovation Sciences al aan het inhuizen; het gros van hun collega’s, net als die van de faculteit Industrial Design, volgt de komende weken.

De eerste indrukken zijn voorzichtig positief. Vooral de frisse, moderne werkomgeving wordt geroemd, net als het prachtige uitzicht: op social media passeren de eerste dagen al de nodige fraaie zonsop- en -ondergangen.

Lees verder onder de afbeeldingen.

Maar zoals bij elke nieuwe start zal het ook qua werken in Atlas wennen zijn, beseft Ankie van Steen van Innovation@Work maar al te goed - niet in de laatste plaats aan het delen van werkruimte met collega’s van alle diensten. “We gaan hier van ‘ik’ naar ‘wij’. Dat is een grote verandering”, vertelde ze aan onze videoverslaggever Niels Dusseldorp. Bekijk zijn impressie hieronder.

Video | Niels Dusseldorp

Moving into Atlas @ TU Eindhoven