Atlas bijna klaar voor bewoners

Er heerst volop bedrijvigheid in Atlas, dat afgelopen vrijdag is opgeleverd door aannemer Van Wijnen. Tot de kerstvakantie wordt de catering ingehuisd, nieuw meubilair geplaatst, audiovisuele middelen geïnstalleerd en restpunten opgelost. Op maandag 7 januari kunnen de werknemers van de acht diensten die hun intrek nemen in Atlas, beginnen op hun fonkelnieuwe werkplek.

foto Brigit Span

Na de diensten verhuizen vanaf 8 januari gefaseerd de faculteiten Industrial Design en Industrial Engineering & Innovation Sciences naar Atlas. Op 4 februari wordt het eerste onderwijs gegeven in het gebouw. Het terrein rondom Atlas zal iets later klaar zijn: begin maart moet dit volledig gereed zijn.

Daarmee komt een eind aan de grootscheepse renovatie van het Hoofdgebouw, dat tijdens de bouw al is omgedoopt tot Atlas. In juni 2014 gaf de Raad van Toezicht van de TU/e goedkeuring aan de renovatieplannen, gevolgd in november van dat jaar door fiat van de gemeente Eindhoven. De sanering van het Hoofdgebouw startte uiteindelijk half januari 2015. Vier jaar later kunnen de eerste mensen weer aan het werk in Atlas.

Op donderdag 21 maart zal Atlas officieel geopend worden. Dit wordt gecombineerd met het afscheid van CvB-lid Jo van Ham.