And the winners are….

Atlete Marissa Damink mag zich de beste sportvrouw van het jaar noemen en Jacco Pereboom (ESAC) troefde de andere genomineerde mannen af. Het GNSK damesvoetbalteam kreeg het applaus in ontvangst als Sportploeg van het jaar en All Terrain staat nu te boek als de beste sportvereniging. Deze winnaars werden gisteren bekendgemaakt tijdens het ESSF Studenten Sportgala, waarbij tientallen sporters er een mooi feestje van maakten in Hubble. Onze fotograaf Bart van Overbeeke legde het vast.

Janneke Kersten, voorzitter van de commissie die het Studenten Sportgala organiseert, kijkt terug op een sfeervolle avond. “De band (jazz combo Jazzal, redactie) zorgde al meteen voor een swingend begin van de avond. Alle genomineerden waren superenthousiast en Wim Koch, de directeur van het Studentensportcentrum, sprak ze erg leuk toe. Bij het optreden van Footloose danste iedereen leuk mee en het was mooi om te zien dat de sporters van de verschillende verenigingen elkaar opzochten.” In totaal hadden zo’n 1200 studenten hun stem uitgebracht, weet Kersten.

Hardloopster Marissa Damink, lid van studentenatletiekvereniging Asterix, is zichtbaar blij met haar titel als beste sportvouw van het jaar. Ze werd dit jaar onder meer eerste bij het NK Indoor op de 800 meter en ze deed mee aan het EK landenteams voor Nederland op dezelfde afstand. We publiceerden onlangs een uitgebreid interview met haar.

Jacco Pereboom, de winnaar bij de mannen, is actief bij de Eindhovense Studenten Alpen Club en won afgelopen jaar het NK Adventure Race – een race die maar liefst 24 tot 32 uur duurt en bekend staat als de moeilijkste en langste race van Nederland.

Het GNSK damesteam van ESVV Pusphaira en ESZVV Totelos, heeft afgelopen jaar de winst binnengehaald voor Eindhoven tijdens het GNSK en werd daarvoor gisteren beloond met de titel ‘beste sportteam’.

Outdoorsportvereniging All Terrain versloeg de zeven andere genomineerden in de strijd om de beste sportvereniging. De vereniging heeft heeft dit jaar geëxcelleerd bij de bouw van de nieuwe stellingen en het zelfstandig regelen van de zaken daaromheen. Ze hebben daarnaast een groot evenement opgezet, waar ze dit jaar tweehonderd extra deelnemers hebben binnengehaald.

Hieronder vind je enkele sfeerimpressies van de avond. Foto’s | Bart van Overbeeke