Intro 2021 | Even uitrusten en weer door tijdens de City Tour

De afgelopen dagen is de campus door de introgangers van a tot en met z uitgeplozen, dus hoogste tijd om Eindhoven te verkennen. Waar kan je het beste naar toe voor een lekker drankje? En hoe is de sfeer bij de verschillende verenigingen? Tijdens de City Tour op donderdag van de introductieweek kwamen de eerstejaars daar achter.

foto Lieke Vermeulen

Donderdag startte het introprogramma met een sessie cultural bonding. Aan de TU/e komen heel wat culturen samen: wat zijn de verschillen en wat de overeenkomsten? En vooral: hoe ga je het beste met elkaar om? Ondertussen werden lunchpakketjes uitgedeeld – die door sommigen wel heel gretig werden aangrepen. De rommelende magen verraadden dat het ontbijt was overgeslagen. Drie dagen intro achter de kiezen, dat hakt er toch wel in. En dat geldt trouwens ook voor de ouderejaars die soms met wallen onder de ogen hun groepje begeleidden.

Toch was uitrusten er zeker niet bij deze dag. Het was de hoogste tijd voor de City Tour, want wat is nou studeren zonder de studentenstad goed te kennen? Bovendien was dit dé uitgelezen kans om een kijkje te nemen bij de studentenverenigingen zoals E.S.C, Demos en SSRE. De groepjes vertrokken op verschillende tijden vanaf diverse plekken op de campus richting de stad. Fanatiekelingen gingen lopen, de iets minder fanatiekelingen pakten de fiets. Ook Cursor liep mee tijdens de Tour.

De hoogste tijd voor de City Tour, want wat is nou studeren zonder de studentenstad goed te kennen?

Introductie 2021 | Dag 4

Een rondleiding door een studentenstad is geen rondleiding zonder dat er spelletjes bijkomen kijken. De één was nog fanatieker van de ander. Die kater van de avond daarvoor ebde weg en maakte plaats voor bloedfanatieke inzet waarbij er soms een nat pak werd gehaald. Fotograaf Lieke Vermeulen legde een aantal van die momenten vast. Herken jij jezelf?

De vraag die veel introgangers na de City Tour zal bezighouden is: ga ik ergens lid worden of wacht ik toch nog even? De verenigingen gooien in ieder geval al hun charmes in de strijd.