Intro 2021 | CIC: “Mooie start geboden aan 2100 aankomende studenten.”

De CIC kijkt met een tevreden gevoel terug op de Intro die ze organiseerde voor 2100 aankomende eerstejaars. Het is niet altijd gelukt om de anderhalvemeterregel te volgen, maar het belangrijkste is volgens de introcommissie dat er een goed eerste beeld is neergezet van de campus en de stad, en dat de nieuwe studenten elkaar hebben leren kennen.

foto Lieke Vermeulen

“Het was ontzettend goed om zoveel mensen tegelijk blij op de campus te zien rondlopen”, zegt Iris de Wit, in de introcommissie verantwoordelijk voor de communicatie naar de deelnemers, “en ik ben vooral trots op alles wat we hebben kunnen neerzetten binnen de mogelijkheden.”

Binnen die mogelijkheden vielen twee feestavonden met testen voor toegang. Het waren toffe feesten volgens De Wit, die in heel korte tijd - samen met de verenigingen - zijn georganiseerd. Wel zag ze dat veel aankomende eerstejaars niet gewend bleken te zijn aan grote feesten. “Veel introgangers gingen extra los, en op beide avonden hebben we een handjevol mensen naar huis moeten sturen omdat ze te diep in het glaasje hadden gekeken. Omdat dat toch de verantwoordelijkheid is van de intro-ouders, gebeurde dat in samenspraak met hen. Enkele keren zijn daar taxi's voor gekomen.”

Er kwam ook tweemaal een ambulance voor introkids naar de campus. De Wit: “Bij de eerste lunch was er een student die meer last had van zijn notenallergie dan gebruikelijk. In overleg met security is een ambulance gebeld. Op donderdag kwam een internationale studente ongelukkig in aanraking met het tunneltje langs de Dommel onder het spoor, dat is voor iedereen al een gevaarlijk punt, laat staan voor iemand die niet gewend is te fietsen. Ze brak haar enkel en daar is ook een ambulance voor gekomen.”

Over het algemeen is de CIC ontzettend tevreden over de Intro. “Na zo’n lange tijd met veel slecht nieuws, hebben de introgangers nu een mooi begin van hun studie kunnen meemaken.”

Hieronder vind je een kleine sfeerimpressie in bewegend beeld.

Video | Floortje van Gameren

Introduction 2021 | Aftermovie