Eerste grote feest op de TU/e-campus na lockdown is een feit

Het eerste grote feest op de TU/e-campus na de lockdown is gehouden in Hubble Community Café. Afgelopen zaterdag kwamen 250 studenten daar naartoe om het eerste lustrumfeest van B&R Eindhoven te vieren. De studentenbeleggingsvereniging vroeg wel alle gasten vooraf een toegangstest te doen.

“Zo’n twee maanden geleden kwam het idee ter sprake om een lustrumfeest te organiseren”, vertelt Roelof van Delft. Hij is lid van de lustrumcommissie B&R en recent afgestudeerd aan de TU/e-master Business Information Studies. “We wilden ons eerste lustrum niet voorbij laten gaan en dus begonnen we ondanks de maatregelen alvast met plannen van een feest.” B&R Eindhoven bestaat dit jaar 5 jaar en heeft inmiddels al 120 studentleden.

“Het was een ontzettend moeilijk jaar, afgelopen jaar. We konden weinig fysieks organiseren en dat maakt het als vereniging lastig om iedereen bij elkaar te houden”, zegt de voorzitter van B&R, Tim van Lijssel. Van Lijssel is recent afgestudeerd van de bachelor Electrical Engineering en is ondanks de tegenslagen van afgelopen jaar maar wat trots op zijn vereniging. “Dat wij nu hier dit feest zo kunnen wegzetten is super. Het is heel leuk om al die blije gezichten terug te zien.”

En plezier hebben de bezoekers zeker, maar het is niet meteen helemaal als vanouds. Stijn van Himste vindt het een beetje onwennig allemaal. “Het is wel fijn dat iedereen getest of gevaccineerd is. Dat geeft toch wel een fijn gevoel”, aldus de student Electrical Engineering aan de TU/e.

Vooraf moesten alle feestgangers door de coronateststraat. Bij de ingang van het feestterrein werd via de coronacheck-app gecontroleerd of de student zich had laten testen en een negatieve uitslag had.

Cursor nam er een kijkje.

Eerste grote feest op de TU/e-campus na lockdown is een feit

Cursor nam er een kijkje.