Door de 'walk-thru' voor je masterdiploma

In totaal 250 studenten van de TU/e-master Innovation Management kregen op zaterdag 29 mei hun diploma uitgereikt via een 'walk-thru' in Atlas. De meesten waren al een jaar afgestudeerd. Door corona werd de uitreiking keer op keer uitgesteld – tot nu.

"Ik ben nu zo’n tien maanden afgestudeerd en ik ben al druk aan het werk. Je zou bijna vergeten dat je nog een diploma moet ophalen", zegt de 26-jarige Pim Camps. Desondanks maakt Camps er een vrolijke dag van, samen met de familieleden die zijn meegekomen naar de uitreiking. Datzelfde geldt voor de Nijmeegse Janne van Dongen. "De uitreiking is een aantal keer uitgesteld, maar het is ontzettend leuk dat er nog iets fysieks wordt georganiseerd."

Aan 250 studenten op één dag coronaproof een diploma uitreiken is niet niets. Daar weet organisator Suzanne Zaaijer van het Center for Student Administration (CSA) alles vanaf. "Er mogen maar vier mensen per afgestudeerde mee en daarbij mogen ze maar tien minuten binnen blijven." Dat houdt in dat Tom van Woensel, voorzitter van het opleidingsbestuur, per student maar twee minuten heeft om het diploma uit te reiken. Van Woensel: "Het is fijn om al die mensen terug te zien. Het moet kort, want we moeten 250 diploma’s uitreiken, maar het is leuk."

Bekijk hieronder hoe de dag verliep.

Picking up your master’s degree at the ‘walk-thru’