In Memoriam | Axel Verstegen en Boris Bakker

Met verdriet en grote verslagenheid hebben we kennisgenomen van het overlijden van Axel Verstegen (20) en Boris Bakker (19) twee tweedejaars bachelorstudenten Sustainable Innovation. Een noodlottig ongeval trof hen maandag op wintersport in Frankrijk. Wij zijn diep getroffen door dit vreselijke voorval. Onze gedachten en ons medeleven gaan allereerst uit naar de familie en vrienden van deze jonge mannen.

Beide vrienden waren gemotiveerde, enthousiaste en gewaardeerde studenten. Reislustige levensgenieters die in het moment leefden. Ze ontmoetten elkaar bij de Energy Track van Sustainable Innovation en stonden midden in het studentenleven. Met volop vrienden en als actieve leden van Intermate hadden ze een groot sociaal netwerk. Door velen zullen ze dan ook zeer gemist worden.

Boris had een vrije geest en leefde van dag tot dag. Bij badmintonvereniging Panache was hij een fanatieke en competitieve sporter. Hij hield wel van een geintje, maar stond ook passievol in het leven. Avontuurlijk en ondernemend, spontaan en sociaal. Omringd door vrienden.

Axel was een echte verbinder en had hechte vriendschappen in zowel Eindhoven als zijn thuisstad Wageningen. Hij was gek op sport en was vroeger zelfs bereid daar vijf keer per week voor op en neer naar Nijmegen te reizen om in de eerste divisie te basketballen. Later ging dit over in een actief lidmaatschap bij basketbalvereniging Tantalus en tennisvereniging Fellenoord. Zijn passie voor koken bracht hem naar Azië om daar de lokale keuken te leren kennen.

We wensen iedereen die hen kende veel kracht met het verwerken van dit onvoorstelbare verlies. We denken in het bijzonder aan de medestudenten die samen met de twee studenten op wintersport waren. We wensen hun enorm veel sterkte.

Vanaf vandaag ligt er een condoleanceregister in de verenigingsruimte van Intermate op de eerste verdieping van Atlas in zaal 1.720, voor iedereen die een persoonlijke boodschap wil achterlaten. Je kunt daar ook terecht om elkaar te ontmoeten, steun bij elkaar te vinden en herinneringen te delen over Boris en Axel. Voor wie niet naar de campus kan komen is er ook een online condoleanceregister geopend op Memori.nl: https://memori.nl/axel-verstegen/ en https://memori.nl/boris-bakker/.”

Wij kunnen ons heel goed voorstellen dat mensen behoefte hebben aan steun, of graag hun emoties willen delen. Studenten kunnen daarvoor altijd terecht bij hun studieloopbaanbegeleider of bij de studentenpsychologen. Medewerkers kunnen onder meer contact opnemen met hun HR-adviseurs.

We wensen nogmaals iedereen heel veel sterkte om dit ongelofelijke verlies een plaats te geven.

Faculteitsbestuur Industrial Engineering & Innovation Sciences: Ingrid Heynderickx, Tom van Woensel, Yvonne de Kort, Geert-Jan van Houtum, Eric van der Geer-Rutten-Rijswijk

College van Bestuur TU/e: Robert-Jan Smits, Frank Baaijens, Nicole Ummelen