Kaartverkoop Lustrumgala gaat hard

Eindelijk is het zover: aanstaande zaterdag opent het Klokgebouw op Strijp-S de deuren voor het chic uitgedoste publiek van het TU/e Lustrumgala. Van de 3000 kaartjes zijn er intussen circa 2500 verkocht. Het gala stond aanvankelijk in december gepland, maar moest vanwege corona worden uitgesteld. Vera Wentzel van de galacommissie kan niet wachten: “We hebben er zo lang naar uitgekeken.”

foto Bart van Overbeeke / Lustrumgala 2016

De negenkoppige galacommissie heeft van de extra tijd gebruikgemaakt om alle puntjes qua organisatie op de i te zetten, vertelt Vera Wentzel: “We hebben als opening een vette verrassingsact geregeld en we houden nog een Instagram-actie. Daarbij zijn speciale Lustrumgala-vlinderstrikken te winnen – voor de dames draagbaar als corsage of broche.” (@tue_lustrumgala)

Het doel van de commissie was om het grootste TU/e Lustrumgala tot nu toe te organiseren. En dat gaat lukken, aldus Wentzel, die biomedische technologie studeert, maar nu – naast de galacommissie – een bestuursjaar doet bij Unipartners.

“Bij het vorige lustrum waren er ongeveer 1700 bezoekers op het gala. Het Klokgebouw is een grote locatie, en daarom zijn er dit keer zo’n 3000 kaartjes beschikbaar, waarvan er nu zo’n 2500 verkocht zijn.“ De kaartjes voor het diner – dat verspreid is over de vele eetgelegenheden op Strijp-S – zijn zelfs al uitverkocht, maar voor het feest zijn nog tickets verkrijgbaar. Deze kosten 58 euro, inclusief drankjes en hapjes.

Mr. Belt & Wezol

Het moet ook een gala worden voor álle studenten, vindt de commissie. Of beter gezegd, voor de gehele TU/e-gemeenschap, want ook medewerkers zijn welkom. Wentzel: “Daarom hebben we zo veel mogelijk studenten betrokken: de E.S.C.-studentenband Kordaat treedt op, er staan studenten achter de bar en leden van fotografievereniging Dekate Mousa maken foto’s.”

Ook qua muziek wordt het een avond voor iedereen: “Er komen veel muzieksoorten aan bod, en de hoofdact is Mr. Belt & Wezol, een internationaal bekend dj-duo.”

Wat Wentzel betreft mag het al zaterdag zijn: “Mijn jurk hangt klaar – als commissie hebben we speciaal jurken en pakken laten maken in onze huisstijlkleuren: donkerblauw met een mooie tint donkeroranje. Ik kan niet wachten om straks op het podium te staan en al die mooi aangeklede mensen te zien feesten.”