Intro 2023 | Laatste pret tussen de plensbuien door

De introweek ging met rasse schreden voorbij, en zo zijn we alweer bij de laatste dag aanbeland. Tussen de plensbuien door werd er vrijdag op het Fluxveld gefeest en gedanst tijdens het All TU/egether-festival waarmee de intro traditiegetrouw wordt afgesloten.

Om twee uur ’s middags is het eindelijk droog, maar het waterniveau op het Fluxveld getuigt van de plensbuien die de festivalbezoekers deze namiddag hebben moeten doorstaan. De aanwezigen hebben zich in ieder geval niet laten tegenhouden door de ongunstige weersomstandigheden, door de cynici onder ons ook te omschrijven als “typisch Nederlands zomerweer”.

De zon is overigens in geen velden of wegen te bekennen, maar dat mag de pret niet drukken. De botsauto’s rijden nog, de ijsjes worden geschept, het bier wordt getapt, op het podium dicteert de dj met harde beats het ritme en de studieverenigingen pakken de laatste kans (althans, deze week) om nieuwe leden te werven. Kortom, er is nog genoeg leven in de brouwerij, ook al is van de ietwat vermoeide gezichten af te lezen dat de meesten hun intro-hoogtepunten al achter de rug hebben.

Internationale studenten worden nog ondergedompeld in de Nederlandse volksmuziek, wanneer Frans Bauers Heb je even voor mij? over het Fluxveld galmt. Iets later klinkt er hard uit de speakers: “No no, no no no no, no no no no, no no there's no limit!” Maar voor sommige introgangers zit er blijkbaar wel een grens aan de hoeveelheid gezelligheid die een mens in een week tijd aankan, getuige kleine groepjes studenten die langzaam het Fluxveld verlaten. Maar de echte diehards gaan nog even door.