Verstoppertje en Stefano is 'm

Met zijn eerste optreden als de nieuwe Artist in Residence van de TU/e heeft Stefano Keizers meteen de – licht absurde – toon gezet: zo’n honderd studenten mochten zich maandagavond verstoppen in het Auditorium, en Keizers was ‘m. Gewapend met een bodycam ging hij op zoek, terwijl de deelnemers zich nagelbijtend schuil hielden. Fabian Lucas Luijckx legde het spektakel voor Studium Generale en Cursor op video vast.

foto Levi Baruch

Multi-talent Gover Meit noemt zichzelf tegenwoordig Donny Ronny, maar hij is beter bekend onder zijn vorige artiestennaam: Stefano Keizers. Deze maand start hij als TU/e’s nieuwe artist in residence een kunstzinnig project – Expedition Stefano Keizers – met 25 studenten.

Voor de kick-off, afgelopen maandag in een half-verduisterd Auditorium, mocht echter iedereen zich aanmelden – met een maximum van 100 deelnemers. Zij moesten tijdens een uitverkochte avond Ultimate Hide and Seek zorgen zo lang mogelijk onzichtbaar te blijven voor zoeker Keizers.

Hoe dat ging? Fabian Lucas Luijckx filmde het. Tipje van de sluier: het onweer buiten zorgde voor een extra onheilspellende dimensie en de deelnemers waren bloedfanatiek. 54 van de 96 wisten uit de handen van Keizers te blijven. Niettemin genoot ook de artist in residence met volle teugen: “Het leukste wat ik ooit gedaan heb”.

Bijna honderd deelnemers probeerden uit het zicht te blijven van zoeker Stefano Keizers.

Ultimate Hide & Seek in het Auditorium