Cupido en Cursor delen rozen uit

Vanwege Valentijnsdag organiseerde Cursor (samen met Cupido uiteraard) een speciale actie om de liefde te vieren. Hierbij konden TU/e’ers iemand anders - van collega tot klasgenoot tot crush - opgeven die volgens hen een roos verdiende. Vandaag werden alle rozen uitgedeeld, elk met een persoonlijk (veelal anoniem) berichtje. Hoe reageerde de ontvangers?

foto Cat de Win
Geheime aanbidders

“Van je geheime aanbidder”, leest een medewerker beduusd voor van het kaartje dat aan zijn roos hangt. Op de achtergrond proberen zijn collega’s hun lach in te houden. “Ik zou het toch moeten weten als iemand een crush op mij heeft.” Hij lijkt niet de enige die een geheime aanbidder heeft. Bij zowel student als medewerker lijkt de liefde rijkelijk te vloeien, want ze worden aan alle kanten medegedeeld dat iemand een oogje op ze heeft, en soms zelfs op date gevraagd. Sommigen hebben een idee om wie het kan gaan, anderen totaal niet. Ondanks de verwarring hier en daar zijn de reacties positief. “Ik voel mij vereerd, heel erg lief dit”, zegt een student. Een enkeling wordt er wat ongemakkelijk van. “Ik heb al zo’n reputatie”, geeft een medewerker schuldig toe.

Geintjes uithalen

Naast de echte liefdesverklaringen werden er ook minder serieuze berichten verstuurd. “Het is een geintje”, zegt een medewerker lachend terwijl ze de roos en het kaartje klaarlegt op het bureau van haar collega. “Ik ben zo benieuwd hoe hij reageert als hij zo terugkomt!” Ook de studenten lijken niet alle berichtjes even serieus te nemen. “Dit is honderd procent van een vriend van mij”, zegt er een hoofdschuddend. “Geen twijfel mogelijk.”

Gewoon omdat het kan

Liefde is breder dan romantiek en zo werden er ook rozen uitgedeeld om vriendschappen te vieren. Gewoon om die ene fijne collega in het zonnetje te zetten, je studiegenoot te bedanken, of je beste vrienden te verrassen. “Ik heb ze allebei opgegeven”, vertelt een student die samen met de twee vrienden in kwestie hun roos komt ophalen. “Gewoon omdat het kan.”

Ben jij jouw roos vergeten op te halen? Kom dan zo snel mogelijk langs het kantoor van Cursor (Auditorium 2.15) om hem op te halen.