CLMN | De TU/e wordt sexy

16/10/2012

Het lijkt erop dat de TU/e een heuse gedaanteverwisseling heeft ingezet.

De inhoudelijke veranderingen in de bachelorstructuur gaan gelukkig samen met uiterlijke veranderingen: een verandering van de manier waarop onze universiteit haar studenten werft en een verandering van inrichting van de campus, met als eerste resultaat het schitterende MetaForum. Deze universiteit presenteert zich nu zoals het hoort: als dé technische universiteit van Nederland waar je op een toegepaste manier kan werken aan de uitdagingen van de toekomst.

En dat werd tijd. De TU/e is een universiteit die haar zaken op orde heeft. Als kloppend kennistechnisch hart van de regio Brainport werkt deze universiteit nauw samen met het bedrijfsleven en belichaamt hiermee de Nederlandse kenniseconomie, in tegenstelling tot de loze praat en visieloze programma’s die het huidige politieke klimaat bepalen.

En nu hebben we een wervingscampagne die dat belichaamt: een campagne die gaat over de toepasbaarheid van techniek, de uitdagingen die de toekomst vraagt en de rol die jíj als techneut kan spelen. En dat is belangrijk: op het NOS-journaal konden we een dikke maand geleden horen dat zich dit jaar 50 procent meer vrouwen hadden aangemeld en dat er een algehele stijging van 14 procent eerstejaars studenten te bekennen was. Natuurlijk hebben inhoudelijke veranderingen ook hun weerslag op deze toenames gehad. En ik zeg met name óók. Want het gaat bij dit soort dingen vooral om uitstraling.

De nieuwe reclamecampagnes en het Campus 2020-plan combineren de inhoudelijke capaciteiten van de TU met een dito uiterlijk: de TU/e wordt sexy, mooi toch?