Lucas Otten.

UR | Jij blij, wij blij

14/11/2013

De gemiddelde student houdt van koffie. Zijn of haar dag begint met een kop cafeïne en dat gaat zo de hele dag door. Dat is ook wel te zien aan de lange rijen voor de koffieautomaten in pauzes tussen de colleges en de lunchpauze zelf. Wat zou er gebeuren als er opeens geen koffie meer was op de TU/e? Ten eerste zouden veel meer studenten dan thuis -mét koffie- de videocolleges kijken, maar ten tweede gaan studentenfracties Eindhovense Studentenraad (ESR) en Groep-één natuurlijk zorgen dat die koffie terugkomt.

Even terug naar het heden: gelukkig is er nog altijd koffie te vinden op de TU/e. Beter zelfs: de ESR deelt elk kwartiel gratis koffie uit om de student in deze behoefte te voorzien. Misschien heb je ons al voorbij zien komen in een van onze eerste zogeheten ‘koffierondjes’. Die zijn in het leven geroepen om het voor jullie makkelijker te maken naar ons toe te komen met punten waarvan je denkt: “Hé, dit loopt niet lekker en kan wel beter”.

Onlangs was er weer een dergelijk koffierondje en de ESR heeft veel gehoord om de komende weken mee aan de slag te gaan. Bijvoorbeeld over het Bachelor College: tussentoetsen, USE en het basisvak Design zijn favoriete onderwerpen op het moment. Maar ook zaken rondom het MetaForum: het langlopende WiFi-probleem en het tekort aan stoelen. De laatste veelgehoorde onderwerpen betreffen de internationale student: huisvesting en begeleiding bij binnenkomst.

Nadat wij alles grondig bekeken hebben, moeten er natuurlijk stappen ondernomen worden. Vaak zijn er veel puntjes waarmee een universiteitsraad niets kan. Die spelen we dan door naar de betreffende dienst. Neem nou OASE: een mailtje richting Dienst ICT vliegt eruit met wat we gehoord hebben.

Dus, een extra reden om te studeren in het MetaForum: de ESR zal weer langskomen met koffie en thee en tegelijkertijd kun jij bij ons je ei kwijt. Jij blij, wij blij!