Tim Ramirez y Cantador.

UR | Catering om te beleven

19/05/2016

Met de opening van de Spar in Flux is vorig jaar een stap gezet om meer variatie te krijgen in het aanbod voor ontbijt, lunch en diner. Echter zijn de opties voor het diner tot nu een magnetronmaaltijd, een maaltijdsalade of een dure maaltijd bij Eurest. Het feit dat de bezorgers van Domino’s regelmatig ’s avonds op de campus te vinden zijn, laat zien dat dit nog niet genoeg is. Waar gaat het mis?

Om dit te onderzoeken, is studentenfractie Groep-één samen met Monique Kuyck, Hoofd Services van Dienst Interne Zaken, op bezoek geweest bij de High Tech Campus in het zuiden van Eindhoven. Daar werken ze met dezelfde cateraar als op de TU/e (Eurest) en over deze catering hoort men eigenlijk alleen maar positieve geluiden. Wat gaat er daar dan zo anders dan hier?

Het eerste wat opvalt, is dat alle catering in één gebouw is gevestigd waar iedereen naartoe gaat om te lunchen en dus even niet met werk bezig is. Op het moment dat je bij dit gebouw aankomt, valt meteen de grote variatie aan keuzemogelijkheden op.

Die ene cateraar faciliteert hier niet overal hetzelfde, zoals bij ons het geval is, maar ongeveer tien verschillende restaurants. Van duur tot een prijs die ook voor studenten betaalbaar is. Niet voor elke dag van de week, maar voor eens in de week is het een prima prijs. Voor als je bijvoorbeeld nog even wilt doorwerken aan een deadline of je helaas een avondcollege hebt.

Wat opviel, was dat er ook bekende namen onderdeel zijn van de catering. Zo hadden Starbucks en Subway hun eigen restaurant op de campus. Ook was er een restaurant waar een Indiase kok verse curry maakt en een Italiaans restaurant met verse pizza en lekkere pasta.

Naast de variatie in eten was ook ieder restaurant gezellig aangekleed en kreeg je echt zin om er iets te gaan eten.

Studentenfractie Groep-één zou graag een of meerdere van deze concepten in de toekomst terugzien op onze campus voor een prijs die studenten zich kunnen permitteren. Verder denken we dat de beleving van de catering flink zou verbeteren wanneer de kantines op een leukere manier worden ingericht, net als op de High Tech Campus.