Christian Fredrix.

UR | Nieuw op de universiteit

03/10/2013

Elk jaar stromen er meer nieuwe studenten in aan de TU/e. Gaan studeren is een grote stap en de meeste studenten komen niet uit de buurt van Eindhoven vandaan. De Eindhovense Studentenraad vindt het belangrijk dat alle studenten hun weg kunnen vinden op de TU/e, maar ook in Eindhoven. Daarom brengen wij jaarlijks het Studentenhandboek uit.

In deze handige gids staan niet alleen de rechten en plichten die een student heeft, maar we helpen je ook je draai te vinden in een nieuwe stad. Want waar ga je heen met klachten, hoe werkt de medezeggenschap, waar ga je heen als je psychische klachten hebt, hoe kom je aan studieboeken, een woning, waar zitten de supermarkten en nog veel meer antwoorden op vragen die studenten bezighouden. Veel handige, nuttige, leuke en zeker ook praktische informatie.

Het staat bol van alles wat een student moet weten. Niet alleen nieuwe studenten; ook de oudere student kan er veel aan hebben. Je kunt de gids digitaal vinden op www.eindhovensestudentenraad.nl of 'm als pdf downloaden.

We wensen alle (nieuwe) studenten een geweldige studietijd en hopen dat jullie ons weten te vinden als dit nodig is!