UR | Voordelige drankjes versus duidelijkheid

28/11/2013

Het Forum, dat tot voor kort bekend stond als de markthal van het MetaForum, is bedoeld als evenementenplein, een plek waar studenten, medewerkers en de TU/e de mogelijkheid hebben een promotieactie, buitenborrel of activiteit te organiseren. Bij dit soort activiteiten is altijd behoefte aan een hapje en/of drankje, die van oudsher voordelig door de organisatoren verschaft kunnen worden. Helaas wordt het Forum echter gezien als onderdeel van het gebouw MetaForum, waar strenge cateringeisen gelden.

De TU/e is namelijk bezig met het verder reguleren van cateringregels. Waar de huiscateraar eerder alleenrecht had op catering in het Auditorium en de Zwarte Doos heeft hij dit, volgens de regelementen, in het MetaForum nu ook, uitzonderingen daar gelaten.

Uit gesprek met Dienst Interne Zaken is gebleken dat soortgelijke regels waarschijnlijk ook in het nieuwe gebouw Flux doorgevoerd worden. Dit alles om grotere uniformiteit en één aanspreekpunt voor alle cateringaangelegenheden te creëren. Dit is één van de vele gevolgen van de groeiende TU/e-gemeenschap.

Met grotere studenten- en medewerkersaantallen komt ook de behoefte aan meer regulering. Hierbij moeten de overkoepelende belangen van de ‘bewoners’ van de campus echter niet uit het oog verloren worden. Groep-één zal zich tijdens dit proces blijven inzetten om studentinitiatieven zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wij zien echter ook in dat we samen de campus leefbaar moeten houden en hiervoor is het essentieel dat het duidelijk is wie verantwoordelijk is.