introductie 2012 lubben limbopad werven

Verenigingen halen nieuwkomers binnen

In alle anonimiteit het TU/e-terrein opstappen, eens rustig rondkijken, de Eindhovense sfeer op je laten inwerken? Vergeet het maar. Nieuwe studenten worden maandagochtend, bij de start van de Intro, enthousiast onthaald door verenigingen op jacht naar versterking van hun gelederen.

Het lubben op het Limbopad. Het is een vertrouwd beeld bij de golvende entree van het TU/e-terrein - en dat, bij allerlei gelegenheden, eigenlijk het hele jaar door, maar intromaandag spant de kroon.

'Ontmannen' of 'castreren', zo verklaart Van Dale de term. Gelukkig voor de nieuwkomers op de campus kent 'lubben' ook een aanzienlijk minder drastische betekenis: die van 'overhalen'. Want daar zijn de studenten(sport)verenigingen deze week op uit: het binnenhengelen van nieuwe leden, al vissend in de zojuist aangevulde Eindhovense vijver vol enthousiaste jonkies die zouden willen happen.

'n Knappe nuldejaars die het Limbopad maandagochtend wist te trotseren zonder stickers, flyers of ander -op vrolijke wijze opgedrongen- informatiemateriaal.