apps intro studenten 2012

Apps helpen nieuwkomers de Intro door

Je introprogrammaboekje, groepje, papa of mama kwijt? Vrees niet: het assortiment van de app-stores werd afgelopen week uitgebreid met diverse apps om nieuwkomers aan de TU/e en in de stad op weg te helpen.

De weg kwijt na een feestje? Of juist op zoek naar de ultieme partyplace-to-be? Een briljante foto te delen? Of benieuwd naar het laatste nieuws over de universiteit en verschillende verenigingen? De TU/e Student App biedt uitkomst, belooft universiteitsraadsfractie Groep-één, die het platform bedacht. Ook het intronieuws van Cursor is via deze app te volgen.

De applicatie, ontwikkeld door student Technische Informatica Edwin Hermkens, werd opgezet in samenwerking met de meeste studie-, sport- en studentenverenigingen aan de TU/e en diverse kroegen. Maandagmiddag is de app -al beschikbaar voor Android, later vandaag hopelijk ook voor de iPhone- volgens Hermkens zo'n vijfhonderd keer gedownload.

Een paar verenigingen tuigden -daarnaast- een eigen app op. Het Eindhovens Studenten Corps ontwikkelde een applicatie voor Android die onder andere het introprogramma geeft, de locatie van alle corpshuizen en algemene informatie over de vereniging.
Bunkergenoot Demos komt met de Intro Mapp (eveneens voor Android), "bedoeld om introkids bekend te maken met leuke en nuttige plekken in Eindhoven", aldus Marc Sprengers van Demos' Introcommissie. De studentenvereniging hoopt dat eerstejaars zich met de app sneller en makkelijker thuis voelen in hun nieuwe stad.

De online studentencommunity Studenten.net lanceerde eerder deze maand een landelijke app, waarin informatie over de intro's aan alle hoger-onderwijsinstellingen in Nederland is samengebracht.