Lucid in actie tijdens Serious Request 2010.

Serious Request ook een klein beetje in Eindhoven

Studievereniging Lucid (Industrial Design) levert ook dit jaar weer een bijdrage aan Serious Request. Net als afgelopen twee jaar gaat de vereniging een radiomarathon houden: Lucid FM. De volledige opbrengst gaat naar de 3FM-actie. Dit jaar is het goede doel het Rode Kruis, die het geld gaan besteden aan het terugdringen van babysterfte.

Volgende week dinsdag, op 11 december, is het zo ver: Lucid FM is twaalf uur lang in de lucht. Tijdens deze uren maken 7 duo’s radio in dezelfde stijl als dat 3FM doet tijdens de actie. Het geld wordt ook op eenzelfde manier ingezameld: leden kunnen voor een bepaald bedrag plaatjes aanvragen.

De radiouitzending wordt niet over een FM-frequentie uitgezonden maar is live via de site te beluisteren én te bekijken. In de radiostudio komt namelijk ook een camera te hangen. De livestream is op de bewuste dag op  de site van Lucid te vinden.

Dit is het derde jaar dat Lucid deze actie houdt. Het idee is ontstaan in 2010, toen het Glazen Huis in Eindhoven stond. Lucid FM heeft toen zo’n 850 euro opgehaald. De totale opbrengst van Serious Request lag toen iets boven de 7 miljoen. Vorig jaar was Lucid FM wat kleiner, toen lag de opbrengst rond de 500 euro. De opbrengst van Serious Request lag toen hoger dan in 2010, boven de 8,5 miljoen. Dit jaar wil de vereniging wat meer bekendheid geven aan hun actie en hopen dit jaar weer een grote opbrengst te genereren. 

Lees hier hoe het Lucid FM in 2010 en 2011 afging.

Deel dit artikel