Bouwkundestudente Lisa Scheenaard (rechts op de foto) wint zilver.

Bouwkundestudente wint zilver op het WK

Lisa Scheenaard, studente Bouwkunde aan de TU/e, heeft zilver gewonnen op het World University Championships Rowing. Tijdens dit WK voor universiteiten, dat van 7 tot en met 9 september in Kazan in Rusland werd gehouden, roeide Lisa naar de tweede plek in haar skiff in een tijd van 7:44:06.

Scheenaard gaf vorige week aan dat ze voor een plek in de top drie ging. Ze zette dit seizoen al goede tijden neer in haar eenmansboot op roeiregatta’s als het Nederlands Kampioenschap en de Holland Beker.

Het FISU WK wordt om de twee jaar gehouden. Thêtaan Youri Vaes werd in 2010 vijfde in de Lichte Mannen Skiff en Arjan Kuipers werd zevende in 2008 in de Mannen vier zonder.

Overigens lijkt Scheenaard niet helemaal tevreden over de tijd die ze neerzette: “Jammer genoeg te schuine wind en te hoge golven”, schrijft ze in een tweet.

Lees volgende week donderdag het interview met Lisa in Cursor.