ESR-leden delen hun StudentenHandboek uit in MetaForum.

‘Groen Boekje’ voor beginnend student

De Eindhovense Studentenraad (ESR) deelt deze week gratis het StudentenHandboek uit aan eerstejaarsstudenten. Het handboek moet de nieuwe studenten helpen de weg te vinden op de TU/e en in Eindhoven.

Volgens Alette Janssen van de ESR zijn er tweeduizend exemplaren gedrukt van het boekje, dat een geheel herziene opvolger is van een handboek dat de PF (de voorganger van de ESR) een aantal jaren geleden maakte. De kosten van de uitgave zijn gedekt door advertenties van cafés en bedrijven.

Met het handboek wil de ESR zo veel mogelijk informatie die de eerstejaars tijdens de intro en de weken daarna op zich af zien komen, overzichtelijk bundelen. Het groene boekje bevat info over onder meer studieboeken, beurzen, bibliotheek, medezeggenschap, cultuur, sport en wonen. Het bevat ook een lijst met veelgebruikte afkortingen, een plattegrond van Eindhoven met alle supermarkten en van Stratumseind en de Dommelstraat met de diverse horecagelegenheden.

Geïnteresseerden die de uitdeelsessies deze week mislopen, kunnen een mail sturen naar de Eindhovense Studentenraad, of een berichtje achterlaten op de site.