Artist's impression | Team Virtue

TU/e zet zich op de kaart tijdens Dutch Technology Week

De Dutch Technology Week zou de Dutch Technology Week niet zijn zonder activiteiten van en aan de TU/e. Zo is er volgende week een TEDx Pitch Event op de campus, wordt het Eindhovens Studentensymposium gehouden, presenteren studenten hun projecten tijdens Night of the Nerds en is er de jaarlijkse Quiz Night XL. En, last but not least, kunnen bezoekers rondneuzen bij de studententeams en in LINQ - de duurzame woning van team VIRTUe.

foto Team Virtue

Techniekliefhebbers kunnen hun hart ophalen van 4 tot 9 juni, wanneer de Dutch Technology Week weer in Eindhoven wordt gehouden. De TU/e trapt dinsdag 5 juni om 15.00 uur in Luna af met het TU/e TEDx Pitch Event, waarbij tien deelnemers zes minuten aan het woord komen over een onderwerp naar keus-variërend van de toekomst van de Internet of Things tot uitleg over de circulaire auto van Team Ecomotive. Het is de eerste keer dat dit evenement, een selectieronde voor de TEDx talks in november, wordt gehouden.

Die dag is er ook de Night of the Nerds, waarbij jongeren tussen de veertien en negentien jaar met de nieuwste technologische snufjes aan de slag mogen. Studententeam URE is daar met de nieuwe auto en via een VR-bril kunnen bezoekers ervaren hoe het is om in de auto te racen. Verder zijn er vier projecten van studenten Industrial te zien in het Klokgebouw.

Quiz Night XL

Op woensdag 6 juni biedt het Eindhovens Studenten Symposium bedrijven en studenten de kans elkaar te leren kennen. De quizzers kunnen hun technologische en wetenschappelijke kennis op donderdag 7 juni in het Klokgebouw testen tijdens het jaarlijkse Quiz Night XL. Voor studenten en medewerkers aan de TU/e zijn tafels gereserveerd. Als je nog een (gratis) plaatsje wil bemachtigen, reserveer dan hier.

Op vrijdag 8 en zaterdag 9 juni is de campus het decor voor de studententeams die TU/e rijk is. Bezoekers kunnen vrijdag op het KOE-veld onder meer een kijkje nemen bij LINQ (de duurzame woning van team VIRTUe), de drone van BlueJay zien en zonnewagen Stella Vie van dichtbij zien. Diezelfde teams zijn ook op zaterdag in actie, als de High Tech Ontdekkingsroute  voor het eerst de TU/e-campus aandoet. Tenslotte is er op 9 juni het Talent Forum in het Auditorium, dat georganiseerd is door de Vereniging van Chinese Wetenschappers en Ingenieurs in Nederland.

Tip voor studenten: selecteer in het programma nog even op student voor andere interessante activiteiten.