Robots slopen elkaar in Gemini

TU/e-gebouw Gemini stond afgelopen weekend voor de derde keer in het teken van Robowars. Uitgedaagd door de organiserende studieverenigingen Simon Stevin (Werktuigbouwkunde) en Lucid (Industrial Design) bouwden studenten in teams hun eigen robots, die elkaar aan het einde van het tweedaagse evenement te lijf gingen in een speciaal hiervoor gebouwde arena.

foto Adrian Arya Pranawa

Robowars is geïnspireerd op de televisieserie ‘Robot Wars’, waarvan de originele show liep van 1998 tot 2004. De BBC kwam enkele jaren terug met een reboot van de formule.

Hoe de strijd afgelopen weekend in Eindhoven verliep en welk team er uiteindelijk met de minste kleerscheuren vanaf kwam, zie je in de videoreportage hieronder. Onze nieuwe videoverslaggever Adrian Arya Pranawa nam, met camera, een kijkje en zag van dichtbij hoe de vonken er zondagmiddag vanaf spatten.

Video | Adrian Arya Pranawa

Robowars 2019 @ TU/e