Acclimatiseren in Atlas

Na de diensten hebben inmiddels ook twee faculteiten hun intrek genomen in Atlas. Ook is het gebouw na ruim vier jaar weer toegankelijk via de luchtbruggen vanuit het Auditorium en MetaForum. Op spitsmomenten is het daarmee, vooral op de begane grond en vloer 1, een komen en gaan van mensen geworden - vooral studenten die zich nog wat zoekend een weg banen door de vernieuwbouw.

De bewegwijzering in het gebouw is nog beperkt, de doorgaande routes op sommige plekken wat verwarrend. De eerste dagen worden er dan ook de nodige onnodige meters gemaakt door nieuwe gebouwbewoners en bezoekers, die hun bestemmingen in Atlas nog niet altijd via de kortste weg vinden.

Het is dus even wennen, zoals in elke nieuwe habitat - maar er is vooral ook al veel lof, onder meer over de ruimtelijkheid van het gebouw en zijn moderne faciliteiten. Cursors verslaggever Niels Dusseldorp trok met zijn camera door het gebouw en peilde wat eerste reacties bij studenten (hier vind je zijn eerdere video over Atlas, gemaakt tijdens het inhuizen van de diensten).