Paviljoen bedankt!

“Geef mij de geur van het Paviljoen in een potje!” En: “Paviljoen bedankt”. Nostalgie en melancholie liggen altijd op de loer als je een afscheidsfeestje houdt, zoals op vrijdag 15 februari het geval was. Voor de allerlaatste keer werd er een feestje gebouwd ter ere van het afscheid van het IPO-gebouw en het Paviljoen. Cursors videomaker Fabian Lucas Luijckx was erbij.

Studenten, promovendi, (oud-)medewerkers, alumni van Industrial Engineering & Innovation Sciences; het kwam vrijdag allemaal samen in het Paviljoen om nog een laatste keer die geur op te snuiven: “Geef mij de geur van het Paviljoen in een potje!”. Om voor de laatste keer door de gangen te dwalen, herinneringen op te halen en afscheid te nemen. En dan nu echt, want het gebouw is afgesloten en wacht sloop. De faculteit is inmiddels verhuisd naar Atlas.

Er werd ook afscheid genomen van het IPO-gebouw, waarin een deel van de faculteit gehuisvest was. Dat werd gedaan met lasergamen in het pand. Tegelijkertijd speelde zich in het Paviljoen het spel ‘Niets is wat het lijkt’ af, een soort ‘Wie is de mol’. Na een buffet kon het echte afscheid beginnen; het eindfeest in de kantine van het Paviljoen. Voor de allerlaatste keer…