Vragenbank | “Geniet van wat je hebt”

Ze heeft net vijfhonderd medewerkers van Industrial Design en Industrial Engineering & Innovation Sciences verhuisd, van het Paviljoen, IPO, Connector en Laplace naar Atlas. Tel daar alle bijbehorende studenten bij op en je weet dat dat een hele klus was. En is, want voordat iedereen weet waar en hoe er gewerkt kan worden op acht vloeren van een gigantisch groot gebouw - dat kost wat tijd. Toch neemt adjunct-directeur bedrijfsvoering IE&IS Simone Resing een momentje om vijf spannende vragen van de Vragenbank te beantwoorden en ontdekken we wat zij niet kan missen.

Wat heb je vandaag geleerd?

“Dat persoonlijk contact met medewerkers en studenten heel belangrijk is. Ik heb met zoveel mensen te maken dat veel contact per e-mail gaat. Gesprekken in aanvulling op die mails brengen veel meer informatie naar boven. Vanochtend nog liet iemand die gemaild had over geluidsoverlast, mij een foto zien als een soort ‘bewijs’. Ik zag studenten praten op een plek waar dat inderdaad medewerkers stoort. Maar ik zag ook dat ze taken deden die niet per se daar hoeven te gebeuren. Dat is dan op te lossen. Vanmiddag had ik een meeting met vijftien medewerkers over hun eerste ervaringen in Atlas. Elkaar zien en spreken brengt meer begrip en leidt tot betere oplossingen.”

Wie is jou het meest dierbaar en waarom?

“Mijn gezin. Dat bestaat uit mijn man Jacques Resing, wetenschapper  bij Technische Wiskunde, en onze vijftienjarige zoon Jacco. We wonen in Lierop in de dorpskern en hebben veel lol samen. We tennissen alle drie bij TV De Ren. Dat is een gezellig clubje. Ik was voorzitter van de jeugdcommissie. Nu Jacco ouder is, kunnen we samen dubbelen bij de senioren clubkampioenschappen en bij toernooien. Heel leuk.”

Wanneer heb je voor het laatst gehuild?

“Bij de vorige vraag! Had je dat niet opgemerkt? Echt, ik had tranen in mijn ogen omdat ik het zo’n mooie vraag vind en omdat ik zo blij ben met mijn gezin. En dankbaar dat we het zo goed hebben. Ik ben een nogal emotioneel mens, heb snel vochtige ogen. Vooral bij ontroering en blijdschap.”

Over welk deel van je lichaam ben je het minst tevreden?

“Wat een moeilijke vraag. Ik ben heus niet over alles tevreden, maar ik kan niet specifiek iets noemen. Ik zit nergens mee, want ik ben geen tobber. Ik ben blij dat ik zo gezond ben. Mijn leuze: Geniet van wat je hebt.” En omdat in de spelregels van de Vragenbank staat dat een van de vijf vragen geruild mag worden, pakt Resing een andere.

Welk ritueel kun je niet missen?

“We hebben geprobeerd Sinterklaas over te slaan dit jaar. Ik had het druk met de verhuizing en het kwam niet goed uit. Maar ik houd ervan dat je ziet dat iemand een cadeau koopt en een gedicht maakt voor een ander. Dat je moeite voor elkaar doet. Gelukkig kon ik nog op het laatste nippertje een gitaar kopen en een rijm maken voor Jacco. Ik wil Sinterklaas volgend jaar niet missen.”

Waarmee zou je beroemd willen worden?

“Met sportprestaties. Balsporten vind ik het mooiste. Ik zou best net als Lieke Martens bij FC Barcelona willen voetballen. Gaaf als je de beste voetballer van de wereld bent en dat iedereen het knap vindt wat je doet. Ik zie ook wel de nadelen die topsporters tegenkomen: heftige trainingen en je moet er veel voor laten. Ik zou niet zonder friet en chips kunnen!”