E.S.C biedt Eindhovense ouderen tulpen én hulp

Leden van het Eindhovens Studenten Corps hebben deze vrijdag 375 bosjes tulpen bezorgd bij evenveel Eindhovense ouderen, vergezeld van een persoonlijke boodschap met telefoonnummer. De studentenvereniging hoopt de senioren, die de coronacrisis veelal noodgedwongen alleen doorbrengen, hiermee een hart onder de riem te steken en wellicht te kunnen helpen.

Goed voorbeeld doet goed volgen, dachten ze bij het Eindhovens Studenten Corps (E.S.C). Het was namelijk een vergelijkbare - en succesvolle - actie in Delft die de studentengezelligheidsvereniging op het idee voor de tulpenactie bracht, vertelt president Hidde Fokkelman. Want, zo vindt hij: “Ouderen verdienen in deze moeilijke periode onze aandacht.”

De tulpenactie is opgezet in samenwerking met de organisatie Gewoon Mensen, met financiële steun vanuit het project Eindhoven Studentenstad en met de hulp van verschillende verenigingsleden. Die schreven de afgelopen dagen samen onder meer 375 persoonlijke boodschappen op kaartjes (die ze tijdens verschillende tijdsloten konden ophalen bij het E.S.C aan de Ten Hagestraat), voorzien van hun telefoonnummer.

Lees verder onder de foto.

Fokkelman: “Zo kunnen mensen nog eens contact opnemen voor een leuk gesprek of wanneer ze hulp kunnen gebruiken, bijvoorbeeld bij het boodschappen doen of het uitlaten van de hond; er zijn talloze manieren om ouderen in deze periode te ondersteunen. En misschien komt er zelfs wel iets blijvends uit voort, dat zou mooi zijn.”

De E.S.C-president benadrukt dat de hele actie is uitgevoerd volgens de richtlijnen van het RIVM en in nauwe samenspraak met de betrokken Eindhovense instanties voor ouderenzorg: Glorieuxpark, Wissehaege en het Sint Annaklooster. “We hebben de tulpen bijvoorbeeld afgegeven bij de receptie, of ze bij de ouderen voor de deur gelegd.”