Geen onderwijstaken? Werk dan thuis!

Gisteravond om elf uur stuurde het TU/e-bestuur via de mail aan alle medewerkers de oproep om thuis te werken als je geen lesverplichtingen hebt. Ongeacht dus of je wel of geen griepklachten of koorts hebt. De universiteit blijft wel open voor onderwijsactiviteiten. Werken van huis uit is daarvoor niet mogelijk, dus dan is de komst naar de campus wel noodzakelijk. De Career Expo die vandaag en morgen plaatsvindt in het Auditorium en Atlas, gaat nog steeds door.

foto Shutterstock

Namens universiteitssecretaris Susanne van Weelden werd gisteren aan alle medewerkers van de TU/e om elf uur 's avonds een mail gestuurd met daarin de dringende oproep om de komende zeven dagen thuis te werken als dat mogelijk is. Van Weelden zegt in haar mail dat de TU/e hiermee de nieuwe richtlijnen volgt die gisteravond door het kabinet en het RIVM werden uitgestuurd.

Minister-president Mark Rutte riep gisteren op om in heel Nederland geen handen meer te schudden. Daarnaast, specifiek gericht op de provincie Noord-Brabant, worden alle inwoners van Brabant gevraagd de komende zeven dagen, dat is tot en met 16 maart, vanuit huis te werken, indien het werk dat toelaat. Ook het TU/e-bestuur vraagt medewerkers deze richtlijnen te volgen.

De universiteit blijft wel open voor onderwijsactiviteiten. Van stafleden die lesverplichtingen hebben, wordt verwacht dat die gewoon naar de campus komen om les te geven. Met de leidinggevende kan besproken worden of thuis werken mogelijk is. Is dat mogelijk, dan wordt nadrukkelijk gevraagd weg te blijven van de campus.

Thuiswerken kan wel betekenen dat de VPN-verbinding langzamer is dan normaal, aangezien meer mensen tegelijk gebruik zullen maken van deze verbinding. Het bestuur roept thuiswerkers daarom op alleen gebruik te maken van VPN als dat nodig is en de duur daarvan te minimaliseren.

De eerder uitgestuurde richtlijn van het RIVM die adviseert mensen die werken of wonen in Brabant en hoesten, verkouden zijn of koorts hebben, thuis te blijven, blijft vanzelfsprekend nog steeds van kracht. Wie te ziek is om te werken, moet gebruikmaken van de reguliere ziekmeldingsprocedures.

De Career Expo die vandaag en morgen plaatsvindt in het Auditorium en Atlas, gaat nog door. Woordvoerder Ivo Jongsma zegt dat de TU/e ook hierbij de richtlijnen van het RIVM volgt, die toestaan dat dit soort evenementen kunnen doorgaan, ook in Brabant. Het bestuur en het crisisteam van de universiteit staan ook voortdurend in contact met de organisatoren van het evenement, aldus Jongsma.

Voor meer informatie over de TU/e richtlijnen over Corona, kijk op www.tue.nl/corona