CEC-directeur Koppers vertrekt naar Omroep Brabant

Hanneke Koppers, die in april 2015 aan de TU/e begon als directeur van het Communicatie Expertise Centrum, gaat de universiteit verlaten. Per 1 september gaat ze aan de slag als nieuwe directeur/bestuurder van Omroep Brabant. Ze volgt Henk Lemckert op, die recent de overstap maakte naar Omroep West. Deze middag maakte ze online haar vertrek bekend bij de medewerkers van het CEC via een speciale Teams-meeting.

foto Rick Mandoeng / Omroep Brabant

Op de site van Omroep Brabant verscheen deze middag de mededeling dat Koppers de opvolger gaat worden van Henk Lemckert. Koppers wordt daar ook geciteerd als ze het heeft over haar nieuwe baan: "Omroep Brabant heeft een belangrijke publieke taak, nu en morgen. Ik kijk er erg naar uit om bij te dragen aan 'het gevoel van hier' onder Brabanders, ik ben trots dat ik de organisatie mag vertegenwoordigen bij belanghebbenden en hoop collega’s binnen de omroep te inspireren en te verbinden. Ik zal daarbij aandacht hebben voor talent, teamwork en technologie."

Ook Frank Janssen, voorzitter van de Raad van Toezicht van Omroep Brabant, spreekt zich op de site uit over de komst van Koppers naar de grootste regionale omroep van Nederland: “Zij heeft de kracht om te verbinden en is tegelijk een verstandige vernieuwer met een groot hart voor Brabant en de Brabanders. Ook kent ze haar weg in Den Haag. Ze staat voor een prachtige uitdaging om het succes van Omroep Brabant vast te houden en tegelijk het bedrijf verder door te ontwikkelen richting de toekomst."

Koppers vertelde deze middag in een Teams-meeting aan de medewerkers van het CEC dat ze de universiteit een zeer warm hart toedraagt en dat ze trots is op de dienst die er staat. “Ik ben trots op wat we samen hebben weten te realiseren de afgelopen jaren. Ik ben ervan overtuigd dat jullie ook zonder mij koers houden en blijven vlammen.” Als reden dat ze deze stap heeft gezet noemt ze “de ambitie om eindverantwoordelijkheid te dragen en dat te mogen gaan doen in een aanpalend vakgebied in Brabant. Die kans kon ik niet laten liggen.”

Volgens Koppers zal in overleg met het College van Bestuur worden gekeken naar passende (interim) opvolging en zal ze zorgdragen voor een goede overdracht.