Foto Floortje van Gameren

Terug in het SSCE: “Fijn, weer even je hoofd leegmaken”

Blije gezichten, dat typeert een rondgang door het Studentensportcentrum (SSCE). Studenten kunnen sinds 19 mei weer binnen sporten. Overigens niet zonder voorwaarden zoals de anderhalve meter afstand, maar dat mag de pret niet drukken.

foto Floortje van Gameren

“In de lockdown-tijd heb ik veel thuis gesport, maar toen miste ik op een gegeven moment wel de motivatie”, vertelt Britt, tweedejaarsstudente Biomedische Technologie aan de TU/e. “Het is de allereerste keer dat ik weer ga, dus ik vind het bijna spannend!”

Derdejaarsstudent Sander is nuchter onder de heropening. “Het is fijn om weer te sporten, even je hoofd leegmaken. Toen alles dicht was heb ik maar wat gewichtjes gekocht.”

Fitness-instructeur Jay kan zijn geluk niet op. “Het is drukker dan voor corona: alle lessen zijn volgeboekt. Ik heb al klachten gehoord omdat mensen zich niet meer kunnen inschrijven, maar dat is alleen maar positief.”

Alleen maar blije gezichten in het heropende sportcentrum. Zowel trainers als sporters kunnen hun geluk niet op dat de sportschool weer geopend is.

Cursor neemt een kijkje in het heropende SSCE