Intro 2022 | “Dit zijn de strijders”

De bankjes langs het Fluxveld zijn voller dan de dansvloer. En de rijen voor de foodtrucks zijn langer dan die voor de bar. Maar toch: de sfeer is gemoedelijk en op de gezichten is behalve vermoeidheid ook gelukzaligheid te lezen. Het is vrijdag, de laatste dag van de Intro 2022. Iedereen komt samen voor de laatste loodjes: het eindfeest All TU/egether.

Alle botsauto’s zijn bezet en een studente maakt van haar landing in de waterbak onderaan de opblaas-stormbaan gebruik om haar stoffige korte broek wat op te frissen. Het is één uur ’s middags en de zon heeft zich verscholen achter een grijs wolkendek, maar de koelte die dat met zich meebrengt, is welkom na een tropische Intro-week. Een kater is iets beter te hanteren zonder koperen ploert aan de hemel.

De vier grote verenigingen, Demos, SSRE, E.S.C en Thêta, hebben hun partytentjes op het Fluxveld opgeslagen om twijfelaars een laatste kans te bieden zich als nieuw lid in te schrijven. Bij de SSRE lopen de inschrijvingen goed, zeker ook wat internationale studenten betreft, zegt een van de leden. “De aanwas stabiliseert zich wel weer enigszins na de piek in coronatijd, toen iedereen extreem actief op zoek was naar sociale contacten.”

Waerom

‘Elck sijn waerom’, staat onder het wapen bij de E.S.C-tafel. Het betekent dat iedereen welkom is bij de vereniging, zegt het duo dat de inschrijvingen registreert. Verderop doet de dj zijn best om het publiek te laten dansen, maar het zijn vooral armen die bewegen, de voeten blijven vooralsnog staan. Zou het feest nog écht los gaan barsten? De E.S.C’ers zijn ervan overtuigd: “Let maar op. De mensen die er nu nog bij zijn, dat zijn de strijders.”

Fotograaf Lieke Vermeulen zette de volhouders op de foto (klik aan om te vergroten):