Intro 2022 | Stroopwafels voor Koekiemonster

Wie gevoelig is voor prikkels, kan het TU/e-terrein op Intro-dinsdag maar beter mijden. Het is Campusmarkt, en dat betekent dat álle studentenverenigingen, sportclubs, culturele gezelschappen, levensbeschouwelijke groeperingen, studententeams, belangenorganisaties en studieverenigingen die de universiteit rijk is – plus nog wat externen – zich presenteren aan de nieuwe eerstejaars. En dat komt neer op héél veel spelletjes, herrie, water, stormbanen, verkleedpartijen, ballonnen, uitdelertjes, promopraatjes, demonstraties en optredens.

foto TU/e’s Privacy Team

Iedere vereniging of organisatie die zich richt op TU/e-studenten, trekt op de Campusmarkt alles uit de kast om op te vallen: wedstrijden, prijzen, fotobooths, uitdeel-goodies en spektakel. Maar ook de bezoekers zelf trekken de aandacht: veel Introgroepen hebben zich feestelijk uitgedost met Koekiemonsterogen, voelsprieten, aureooltjes, bruidssluiers, Smurfenmutsen, sombrero’s of koksmutsen.

Ridder

Op het KOE-veld staan de culturele en spellenverenigingen bij elkaar. Tientallen studenten zitten in alle rust te schaken bij de stand van Noesis, terwijl de jongens van popvereniging Modern zich zorgen maken over hun muziekapparatuur, die gloeiend heet wordt in de zon. Een ridder, die lid is van spellenvereniging Knights of the Kitchen Table, blijft ondanks zijn uitrusting van twintig kilo onverstoorbaar in de warmte – hij is het naar eigen zeggen gewend van roleplaying-events in de buitenlucht.

Op het veld tussen Aurora en het sportcentrum is van alles te zien: bouwwerken van de studentenscouting, glimmend chroom van motorvereniging ESMC, oldtimers van de Beunhazen en een complete zeilboot van zeilvereniging Boreas. Atletiekvereniging Asterix heeft een sprintbaan uitgezet van twintig meter – wat zelfs met een kater nog te doen is, hetgeen iets minder geldt voor de zeven meter hoge klimmuur van klimvereniging ESAC.

Thee

De gezelligheidsverenigingen en studieverenigingen staan ten slotte samen op het Fluxveld, waar bij roeivereniging Thêta stoere studenten in de volle zon tekeergaan op roeimachines. Gelukkig is er een waterbaan nabij voor verkoeling.

Fotograaf Rien Boonstoppel legde de sfeer op de Campusmarkt vast op de gevoelige plaat. Een selectie van zijn foto’s vind je hieronder (klik aan om te vergroten):