Intro 2022 | 11 x hoe overleef je wonen in een studentenhuis

De introweek zit er bijna op en dan begint het echte studentenleven. De gelukkigen die een kamer hebben gevonden krijgen de full experience, vooral als ze terecht komen in een huis als Wittegijt. De tien mannen die daar samen het huishouden vormen, geven je elf tips over hoe je je tijd op kamers heelhuids door kunt komen. De beste tip volgens Cursor? Laat je nooit in de val lokken door je huisgenoten, zie maar wat er anders gebeurt.

foto still

Huize De Wittegijt zouden we ook wel kunnen omdopen tot Cursors Wittegijt. De eerste kennismaking vond plaats tijdens studentenkamerfestival Stukafest. Het studentenhuis stelde daarvoor de schuur beschikbaar, van waaruit twee bands snoeiharde metal door de buurt lieten galmen. Een paar maanden later organiseerde het huis het Eindhovens Kampioenschappen Traplopen. Bijna alle huisgenoten deden zelf ook mee aan de wedstrijd, sommigen van hen meer van harte dan anderen. Bewoner Ben heeft ook enorm genoten van de tocht naar de twaalfde van Atlas, het uitzicht vanaf die verdieping liet hij je eerder deze week in de campusvideo al zien.

In deze video gaat het eens niet over de activiteiten die Wittegijt organiseert, maar over hoe de huisgenoten met elkaar samenleven. Hoe laat je alles soepel verlopen met tien mannen in een huis? En hoe zorg je ervoor dat iedereen zich aan de regels houdt? Daar hebben zij zo hun weg in gevonden. Of je hun tips ook daadwerkelijk wil toepassen in je eigen huis, dat moet je zelf maar beoordelen.

Tips uit Huize de Wittegijt

Intro 2022 | 11 x hoe overleef je wonen in een studentenhuis