Intro 2022 | Op de fiets langs de beste plekken van Eindhoven

Minder prikkels, meer kilometers en duidelijk al wat vermoeidere lijven. Dat is in het kort de vergelijking die te maken is tussen de City Tour van vandaag en de Campus Market van gisteren. De introgroepjes fietsen van hot naar her en maken kennis met de stad waarin zij de komende jaren zullen studeren. Cursor piept mee naar binnen bij de drie gezelligheidsverenigingen.

foto Rien Boonstoppel

Nadat we Groepje 1 van Biomedical Engineering hebben uitgezwaaid – ze vertrekken vanaf Dynamo in colonne naar de loods van Thêta – treffen we de Beerponggods van Electrical Engineering. Ze vertellen dat niet ieder groepje hetzelfde programma krijgt voorgeschoteld vandaag. Te jammer vindt papa Jasper Beerentemfel het dat de roeiclub niet in hun route is opgenomen, dus daar gaat hij wat aan doen. “Ik vind Thêta belangrijker dan weer één van de duizend kroegen die ze gisteren ook al hebben gezien. Dus Stadscafé Spijker skippen we.”

In tijdblokjes van kwartieren, soms meerdere aaneengeschakeld, gaan de introgangers op bezoek bij nog veel meer locaties dan hun eigen stamkroeg op Stratumseind, Strijp S, het Philipsmuseum, De IJzeren Man en het Van Abbemuseum. Hoewel, de Battiboys van Mechanical Engineering zijn van plan “heel hard langs het Van Abbe te fietsen”, ze kennen relevantere plaatsen.

Bij de studentengezelligheidsverenigingen Demos, E.S.C en SSRE duren de rondleidingen een halfuur. Onze fotograaf Rien Boonstoppel ving in plaatjes wat wij niet opschrijven. Wat de introgangers verteld wordt en of hun dat over de streep trekt om lid te worden, kun je op onze Instagrampagina zien.

Wil je weten wat Cursor jullie aanraadt om te doen in Eindhoven? Lees dan deze longread met de tien beste tips.