Namen gezocht voor de nieuwe woontorens en de laagbouw

De twee woontorens en de tussenliggende laagbouw die Woonbedrijf op dit moment laat bouwen op de plek waar ooit het Paviljoen stond, moeten van namen worden voorzien. Daarom organiseert de wooncorporatie een naamgevingswedstrijd en worden studenten en medewerkers van de TU/e uitgenodigd om hiervoor hun creatieve vermogens aan te spreken.

afbeelding Vestide

In de zomer van 2024 wordt de nieuwbouw van 735 studentenwoningen op de TU/e-campus opgeleverd. Twee nieuwe woontorens en de laagbouwwoningen die daar tussenin komen te liggen, moeten passende namen krijgen. En wat is dan leuker dan dat een van die gebouwen straks de door jou bedachte naam draagt?

Luc Nabben, communicatieadviseur bij Woonbedrijf, laat weten aan welke criteria de namen moeten. Zo moeten ze passen in de verzameling namen die er nu al bestaan voor de gebouwen op de campus (zoals Aurora, Luna, Atlas, Vertigo, MetaForum en Flux). Ook moeten ze aansluiten bij het uiterlijk en/of de kenmerken van het gebouw. Daarnaast moeten ze zowel in het Nederlands als in het Engels gemakkelijk zijn uit te spreken. Afkortingen of persoonsnamen, of namen die aanstootgevend zijn, mogen niet. Nabben: “Bij het bedenken ervan moeten originaliteit en creativiteit natuurlijk voor zich spreken.”

Wie nog inspiratie zoekt, adviseert Nabben om naar de video te kijken die een impressie geeft van hoe de torens en laagbouw eruit komen te zien.

Ideeën voor de naamgeving, in totaal kunnen dus drie namen worden voorgedragen, mogen tot uiterlijk 28 april per mail naar Vestide (onderdeel van Woonbedrijf) worden gestuurd. Uit alle ingezonden namen wordt vervolgens een longlist samengesteld en de naamcommissie van de TU/e zal die bespreken met Woonbedrijf en studenten van community LOT. Daaruit volgt dan een shortlist en uiteindelijk ook de nieuwe namen. Voor de winnaar is er een prijs.