Bouw woontorens voor studenten start in november

Vestide, onderdeel van Woonbedrijf, gaat op de campus van de TU/e 735 studentenwoningen bouwen. De bouw start in november. Er staat nog geen paal in de grond, maar Vestide begint toch alvast met het bouwen aan de community voor de studenten. De studenten hebben al meegedacht over welke behoeftes zij hebben voor hun toekomstige woonplek. Dat wordt nu nog verder uitgebreid onder de naam LOT.

foto Vestide

De eerste artist impressions zijn klaar en daarmee krijg je een idee hoe de nieuwe gebouwen eruit komen te zien:

Nieuwbouwplan Woonbedrijf/Vestide 735 studentenwoningen TU/e-campus

Het plan (ontworpen door architectenbureau VenhoevenCS) bestaat uit twee woontorens en een studentendorp. In de toren aan de westkant komen 278 studentenwoningen, de oostelijke toren bestaat uit 371 studentenwoningen. Beide torens zijn ongeveer 50 meter hoog (16 woonlagen). Tussen de twee torens komt het ‘studentendorp’ met 86 woningen verdeeld over vijf straatjes met twee woonlagen, bestemd voor groepswonen en gezamenlijke voorzieningen voor studenten. De woningen worden gebouwd door Heijmans en komen op de plek waar eerst het Paviljoen stond, het eerste gebouw van de TU/e uit 1956.

Marieke Franken, directeur Woonbedrijf is ervan overtuigd dat het belangrijk is de studenten vroeg te betrekken: “Studenten weten zelf als geen ander wat fijn wonen op de campus betekent. LOT vraagt daarom studenten van de TU/e om mee te denken, mee te doen en mee te beslissen als het gaat over de nieuwbouw op de campus. LOT laat studenten zelf de regie pakken over hun eigen wonen en woonomgeving. En de campus wordt nog aantrekkelijker voor toekomstige studenten om er te wonen.”

Meer informatie

Wil je meer weten over de bouw of meepraten met de community? Op dinsdag 13 september is er een inloopbijeenkomst in Aurora (een van de huidige woontorens) van 16.00 tot 18.00 uur. Dit is een doorlopende presentatie van ongeveer 15 minuten. Via de website van LOT kunnen geïnteresseerden zich aanmelden voor de bijeenkomst en ook voor de nieuwsbrief. Degenen die aangemeld zijn krijgen dan de updates en uitnodigingen om naar bijeenkomsten te komen.