Over twee rijbanen voor spantenvervoer W-hal

Tweeëntwintig spanten van vijftien bij zeven meter per stuk zijn vrijdag- en zaterdagnacht van Hardenberg naar de TU/e-campus verplaatst. In totaal reden tien vrachtwagens naar de campus met het materiaal dat gebruikt wordt voor de nieuwbouw van de W-hal – het toekomstige MetaForum.

De spanten, die gemiddeld acht ton wegen, zijn horizontaal vervoerd over twee rijbanen. Om het terrein op te kunnen, zijn de slagbomen aan de Dorgelolaan platgelegd, is er een lantaarnpaal verwijderd en zijn verkeersborden op de route over de campus weggehaald. Inmiddels is alles weer teruggeplaatst. Zaterdagochtend is gestart met het lossen en plaatsen van de spanten, die eind deze week geplaatst moeten zijn.

MetaForum is als het goed is in juli 2012 klaar voor gebruik. In het gebouw komen onder meer de universiteitsbibliotheek en de faculteit Wiskunde & Informatica. Kijk voor een impressie van MetaForum op www.facebook.com/tuecursor.

Klik hier voor een filmpje van Studio040 over het plaatsen van de spanten.