De kledinglijn bij BMT

BMT’ers gooien bikini’s en boxershorts in de strijd

"Kijk, er zitten ook beha’s tussen!", roept een introkid enthousiast als hij Gemini binnenstapt. Om vervolgens omhoog te kijken of hij de eigenaressen kan spotten. Die waren echter wel zo slim om hun shirts aan te houden. De BMT’ers, oftewel de Betoverend Medische Techneuten, moesten een zo lang mogelijke kledinglijn maken. Ondergoed levert extra punten op.

Half ontblote bovenlijven -wel  vooral van de mannen- en vrouwelijke introgangers die beha’s of bikini’s onder hun T-shirt vandaan toveren. Spijkerbroeken en schoenen, maar ook boxershorts en beha’s worden aaneengeregen. De introkids gooien alles in de strijd om vanaf de vierde verdieping van Gemini  een lange kledinglijn te creëren.

Tactiek komt er ook nog bij kijken. Zowel groepje 2 (De Slaapmutsjes) als ook groepje 9 ("onze strijdkreet is 'Let’s go win' en ’s avonds 'Let’s go party’") hangt het ondergoed zoveel mogelijk onderaan zodat die in ieder geval mee kunnen tellen voor de puntentelling. Belangrijk aandachtspuntje: de knopen van de broeken moeten dicht om te voorkomen dat de hele boel in elkaar valt. Groepje 9 had zelfs al voorbereidingen getroffen door wat meer kleding aan te trekken. Veel groepjes hebben als voordeel dat ze eerder vandaag hebben gezwommen en bikini’s en zwembroeken bij zich hebben. Groepje 9 deed zijn naam eer aan door de strijd van De Slaapmutsjes te winnen.

NB: Intropapa Michiel Twisk van De Slaapmutsjes wil nog wel even haarfijn uit de doeken doen waarom zijn groepje De Slaapmutsjes heet: “Nou, kijk. Het thema bij BMT is sprookjes. En wanneer vertel je nu aan kinderen een sprookje? Juist, als ze gaan slapen. En we vinden het heel belangrijk dat onze kinderen goede slaap hebben. Ze zijn de hele dag al zo actief. En dan zijn ze ook wat gezelliger, hè.” Je herkent ze - hoe kan het ook anders- aan hun witte slaapmutsen.  Papa Michiel en mede-papa Tom Lamers dragen ’s avonds overigens nog Bertshirtjes en gaan dan door het (nacht-) leven als Bert & Bert. Voor het geval je ze tegenkomt: ze worden graag toegezongen met ‘Slaap, kindje, slaap'.