Wespensteek, schouder uit de kom en verdraaide knie

De beveiliging van de TU/e hoeft zich deze week niet te vervelen. Sinds maandag hebben verschillende deelnemers aan de Intro zich uiteindelijk, na een verwijzing vanuit de meldpost, bij de EHBO moeten melden. Tot nu toe hebben zich nog geen zeer ernstige gevallen voorgedaan.

Een student die glas in zijn voeten kreeg, een introdeelnemer die een wesp heeft ingeslikt, een schouder uit de kom met daarbij een spierscheuring. Een student die door een wesp werd gestoken en een allergie heeft. Een verdraaide knie bij het rennen op een stormbaan. Hay Becks, teamleider bij de beveiliging, lepelt het ene geval na het andere op. Volgens hem gebeurt er tot nu toe echter niet veel meer of minder dan voorgaande jaren. "De specifieke gevallen komen vooral door de weersomstandigheden. Door het warme weer worden alle spellen buiten gedaan -bij slecht weer wordt zo’n stormbaan niet eens opgezet- en er zijn nu meer wespen."

De beveiliging wacht nog een belangrijke taak donderdagnacht als zevenduizend studenten uit het Beursgebouw komen. "We verwachten dat er dan nog TU/e-studenten naar de Bunker komen en het is dan niet de bedoeling dat daar studenten van Fontys komen."