Open Dagen TU/e 2012.

Herfstvakantie zorgt voor bezoekersrecord Open Dagen

Nog nooit was het zo druk tijdens de Open Dagen van de TU/e. Met bijna 1.800 bezoekers puilde het Auditorium vrijdagochtend uit. Volgens het Communicatie Expertise Centrum (CEC) dat verantwoordelijk is voor de Open Dagen, zorgt de herfstvakantie waarschijnlijk voor de extra grote belangstelling.

Welgeteld 969 vwo-leerlingen en 782 ouders waren vrijdagochtend aanwezig tijdens de aftrap van de Open Dagen. “Er is natuurlijk altijd een percentage ‘no-show’ van mensen die zich wel hebben aangemeld maar uiteindelijk niet komen opdagen. Dat aantal wordt gecompenseerd door spontane bezoekers die op de presentatie van de faculteiten afkomen”, zegt Hannie Dijsselblom van het CEC.
Volgens haar is het nog nooit zo druk geweest. “En dat terwijl de TU Delft vandaag en maandag ook Open Dagen houdt. We mogen best tevreden zijn.” Het CEC houdt sinds 1997 een telling bij van het aantal bezoekers. Na een ‘mega-drukte’ in 2009 is dit jaar het absolute hoogtepunt qua belangstelling.
Het CEC verwacht voor morgen evenveel drukte.

Na een korte inleiding in De Blauwe Zaal kunnen de bezoekers terecht op de infomarkt van het Auditorium. Daar laten studenten van iedere faculteit zien wat je allemaal kunt doen en bereiken met een studie aan de TU/e. En niet onbelangrijk; wat het beroepsperspectief van een afgestudeerde is.

Verder is er een verdiepend programma op de faculteiten zelf waar leerlingen en ouders gericht vragen kunnen stellen over de mogelijkheden van de opleiding. Aansluitend volgt dan nog een rondleiding langs het Studentensportcentrum en het nieuwe MetaForum. Die is kennelijk zeer in trek, want voor vandaag zijn er nog slechts enkele plekken vrij en op zaterdag is de toer al helemaal volgeboekt.

UpdateEr kwamen dit jaar ruim tweehonderd meer scholieren naar de TU/e, en zo'n 400 ouders meer dan in 2011. Hieronder de bezoekersgetallen van 2010-2012.

Vrijdag 29 oktober 2010                                              761 scholieren                 ± 457 ouders

Open Dagen TU/e 2012