SEF is de hoofdact tijdens het benefietconcert

Nog kaartjes voor benefietconcert in Gaslab

Voor het benefietconcert ‘Uit je DAKar’ vanavond in het Gaslab zijn nog kaartjes á vijf euro te koop. Hoofdact is artiest SEF die met zijn band naar Eindhoven komt. De opbrengst van de avond is voor acht studenten en alumni van de TU/e die voor het goede doel in oude auto’s naar Dakar reizen.

Echt gestormd heeft het nog niet tijdens de voorverkoop van het benefietconcert. Sinds september zijn zowat vijftig kaartjes verkocht waarmee de zaal half vol  - of half leeg - is. En dat is wat aan de karige kant, vinden ze bij Studium Generale (SG) dat optredens in het Gaslab organiseert.
“Normaal zijn de concerten in het Gaslab gratis”, zegt David Ernst van SG. “Maar voor een toegangskaartje van vijf euro blijft toch niemand weg? Zeker niet als de opbrengst naar het goede doel gaat.” De ervaring leert dat de meeste bezoekers pas op het laatste moment beslissen. Ernst: “Ook de jongens die naar Dakar gaan, hebben er alle vertrouwen in dat de avond een succes gaat worden.”
Het achttal zal in vier oude barrels van hooguit vijfhonderd euro van Amsterdam naar Dakar reizen. Ze willen zoveel mogelijk geld ophalen voor het goede doel. In dit geval de Foundation Adult Education the Gambia, die zich inzet voor onderwijs aan volwassenen in Gambia.

Om zeven uur vanavond staat buiten het Gaslab een friettent om hongerige bezoekers op te vangen. Het benefietconcert zelf begint een uurtje later en wordt geopend door de cover rockband Mr. Ed. Later op de avond treedt SEF met zijn band op.