Multicopter boven de TU/e-campus. Foto | Peter Peels

Identified flying object filmt campus

De lancering werd maandag vanwege het onverwachte winterweer nog even uitgesteld, maar vanmiddag was het toch zover: enkele zogeheten ‘multicopters’ ging de lucht in om boven de TU/e-campus opnamen te maken voor twee nieuwe promotievideo’s.

De beelden worden verwerkt in twee films voor potentiële internationale studenten: een hoofdfilm over de TU/e als geheel en een aanvullende film over de Graduate School. De multicopters (een soort helikopter, maar dan met maar liefst zes of acht propellers voor een betere balans), uitgerust met hoogwaardige camera’s, maakte een tocht boven plekken die symbool kunnen staan voor de diverse speerpunten van het onderzoek aan de TU/e, zoals zonnepanelen, woonwijken en verkeerswegen.

Tijdens de vlucht kon de regisseur direct meekijken op een laptop en aanwijzingen doorgeven. De opnamen trokken aardig wat bekijks, vertelt Edith Snelders van het Communicatie Expertise Centrum. “Vooral bij de faculteit Werktuigbouwkunde werden ze erg enthousiast van de multicopters.” De komende dagen worden ook binnen nog opnames gemaakt voor de promotiefilms, waaronder in MetaForum.