Foto l Bart van Overbeeke

Kick off samenwerking TU/e en Thêta

De officiële en feestelijke kick off van de samenwerking tussen TU/e en Thêta was gisteren bij de loods van Thêta aan de Kanaaldijk-Zuid. De TU/e gaat samen met de Eindhovense Studenten Roeivereniging Thêta investeren in toproeien. Het is de bedoeling om Eindhovense studenten te laten uitblinken op de Olympische Spelen van Rio de Janeiro in 2016 en de daarop volgende Olympische krachtmeting in 2020.

Het College van Bestuur investeert in 2013 en 2014 jaarlijks 60.000 euro in Thêta. Het grootste deel van dit bedrag zal opgaan aan de nieuwe coach voor de roeiers. Diederik de Boorder is voormalig bondscoach en hij is in april begonnen met het trainen van Thêta. In de eerstvolgende editie van Cursor verschijnt een interview met De Boorder.

De kick off werd naast de coach en rector prof. dr. ir. Hans van Duijn bijgewoond door onder meer Dirk Lippits. Hij roeide eerder bij Thêta en won een zilveren medaille bij de Olympische Spelen van Sydney in 2000. Bovendien deed hij mee aan de Olympische Spelen van Athene in 2004.