Voor de warme (tentamen)hap naar MetaForum

Wil je deze of volgende week tot ’s avonds laat op de campus studeren, en lukt dat niet op een lege maag? Dan kun je deze tentamenperiode ’s avonds terecht in de kantines van het Auditorium én MetaForum voor een speciale ‘tentamenhap’ van 4,50 euro. Cateraar Eurest wil met deze proef tegemoetkomen aan de groeiende behoefte aan een warm avondmaal van met name studenten.

Speciaal voor de tentamenperiode is de kantine in MetaForum, die normaal om 18.00 uur sluit, tot 20.00 uur geopend. Studenten en medewerkers kunnen behalve in het Auditorium (en de luxere eetgelegenheden in de Zwarte Doos en University Club) dus ook op deze locatie terecht voor een warme avondmaaltijd. Als de proef een succes is, zullen de openingstijden ook tijdens de tentamenperiodes in 2015 verruimd worden.

En hoewel je na twee dagen nog geen conclusies kunt trekken, zijn de eerste voortekenen gunstig, zegt Mark van Slooten van Eurest. “Dinsdag hadden we 1.650 bezoekers in MetaForum. Dat is echt bizar veel.” Niet iedereen kwam overigens voor de tentamenhap; hiervan werden er op maandag en dinsdag zo’n dertig verkocht, zo laat hij weten. Volgens Van Slooten is vooraf niet vastgelegd bij welke aantallen verkochte maaltijden er gesproken kan worden van een succes.

Met de introductie van de avondcolleges, dit collegejaar, is overigens het avondbezoek aan de kantine in het Auditorium al fors toegenomen. Van Slooten: “We zijn daar gegaan van zo’n 60 tot 80 warme maaltijden naar 120 tot 150 per dag.”