Foto | PressVisuals.com

Solar Team Eindhoven wint eerste Driven Award

Solar Team Eindhoven heeft woensdagmiddag de eerste Driven Award gewonnen. Ook ging het TU/e-studententeam aan de haal met de publieksprijs. De bekendmaking op de Automotive Campus in Helmond vormde de afsluiting van de Automotive Week 2015.

'Driven' is een initiatief van de gemeente Helmond, dat onder deze noemer allerlei activiteiten en organisaties op het gebied van smart mobility in de regio wil verbinden. Met de gelijknamige award, die deze week voor het eerst werd uitgereikt, wil de stad bedenkers van slimme mobiliteitsoplossingen het podium geven 'dat ze verdienen. Hun vondsten zorgen er immers voor dat wij allemaal schoner, sneller en veiliger door het verkeer kunnen'.

Zonnewagen Stella van Solar Team Eindhoven stak volgens de jury met kop en schouders boven de andere genomineerden -gekozen uit in totaal 34 inzendingen- uit. “De gezinsauto spreekt aan, staat dicht bij de markt, is duurzaam én er is gedacht vanuit de consument. Daarnaast was de presentatie uitmuntend”, aldus de jury.

Liselotte Kockelkoren, accountmanager van Solar Team Eindhoven, nam de twee awards in ontvangst uit handen van de Helmondse wethouder Yvonne van Mierlo. De studente liet weten 'met stomheid geslagen' te zijn. "Twee prijzen op één middag. Het stimuleert ons in ieder geval om door te gaan met waar we mee bezig zijn."

De aanmoedigingsprijs -inclusief een geldbedrag van 2.500 euro- ging woensdagmiddag naar TSG InnoteQ, dat een slim fietsslot ontwierp dat via een app op afstand te besturen is. De winnaar krijgt, naast het genoemde geldbedrag, begeleiding vanuit de TU/e om dit bedrijf verder op te zetten.