Vice-voorzitter Jo van Ham.

Vice-voorzitter Van Ham blijft tot mei 2019

De Raad van Toezicht heeft vice-voorzitter Jo van Ham benoemd voor een derde ambtstermijn in het College van Bestuur van de TU/e. De verlenging gaat in per oktober 2016 en loopt tot medio mei 2019, het moment van zijn pensionering.

De Raad van Toezicht acht de benoeming van Jo van Ham in het belang van de universiteit. Collegevoorzitter Jan Mengelers en rector Frank Baaijens zijn pas kort geleden -in 2014 en 2015- benoemd en het aanblijven van Van Ham is nodig voor de continuïteit binnen het bestuur.

Ook de huidige ontwikkelingen zijn volgens de Raad aanleiding voor dit besluit. Vanuit de Raad wijst men onder meer op de dossiers bedrijfsvoering en huisvesting en de forse groei in studentenaantallen.

Van Ham gaat naar eigen zeggen met onverminderde energie en enthousiasme door met zijn werk. “We staan er gezond voor. In de afgelopen zeven jaar heeft de campus een totaal andere uitstraling gekregen, maar het is nog lang niet af. Verder is het aantal studenten flink gegroeid. Er ligt een forse opgave om onze financiering gezond te houden in het licht van al deze ontwikkelingen. Het is zaak om bijvoorbeeld vast te houden aan de kwaliteit van ons onderwijs.”

Bron: Persteam TU/e