De TU/e-winnaars. Foto | Sjoerd van der Hucht

Beurzenregen voor studenten Scheikundige Technologie

Zeven TU/e-masterstudenten Chemical Engineering ontvingen woensdag 15 november ieder een beurs ter waarde van tienduizend euro. In totaal waren achttien VNCI Topsector Chemie-beurzen beschikbaar, waarvan dus ruim een derde aan Eindhovense studenten is toegekend.

De Topsector Chemiebeurzen worden gefinancierd door chemiebedrijven en uitgereikt door de Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie (VNCI). De beurzen zijn in het leven geroepen om meer studenten te laten kiezen voor een studie scheikunde of scheikundige technologie en de doorstroom van gediplomeerde chemici naar de industrie te verhogen.

TU/e-studenten Mayank Mehta en Joey Aarts ontvangen hun beurs van SABIC. Dow sponsort studenten Leon Rosseau en Martijn de Munck. De beurzen van Maxime van der Heijden en Cas Robeerst worden gesponsord door DSM. En Trinseo is het bedrijf dat de beurs van Claire Claassen financiert.

Laurent Nelissen, directeur bedrijfsvoering van de TU/e-faculteit Scheikundige Technologie, was aanwezig bij de feestelijke uitreiking in het Spoorwegmuseum in Utrecht om zijn trots voor de zeven Eindhovense winnaars uit te spreken.

De Topsector Chemiebeurzen zetten in op excellentie. De chemiesector streeft naar een leidende positie in Europa en talentvolle scheikundigen zijn meer dan ooit nodig om die ambitie te helpen verwezenlijken.

Op de foto, van links naar rechts: Cas Robeerst, Joey Aarts, Leon Rosseau, Maxime van der Heijden, Martijn de Munck, Claire Claassen en Mayank Mehta.

Bron: Faculteit Scheikundige Technologie