Donderend applaus voor 'nieuwe Bunker' SSRE

Herinneringen ophalend en verhalen uitwisselend trok een stoet van enkele honderden leden en reünisten van SSRE zaterdagmiddag 17 november van de Bunker naar de Vestdijk. De voettocht vond plaats voorafgaand aan de officiële opening van de nieuwe sociëteit van de studentenvereniging, waarmee een symbolische punt werd gezet achter een lang verhuis- en verbouwingsproces.

Eindhovens burgemeester John Jorritsma mocht "de nieuwe Bunker aan de Vestdijk", zoals hij het verbouwde onderkomen noemde, zaterdagmiddag voor geopend verklaren - met een druk op de rode knop, het doorknippen van een paars lint en "met een donderend applaus". Dit alles aan de achterkant van het pand, want de Vestdijk aan de voorzijde van de villa gaat momenteel op de schop.

Eerder hadden meerdere leden en oud-leden van SSRE - onder wie de oprichters -, vertegenwoordigers van de TU/e en andere partners al een praatje gehouden. Freerunners en vuurspuwers zorgden bij de opening voor het visuele spektakel.

Lees verder onder de video.

Aansluitend kregen gasten een rondleiding door het pand, ’s avonds waren er een borrel en een feest. Op zondag werd er geproost met omwonenden tijdens een buurtborrel, en ook de rest van deze week wordt nog meermaals het glas geheven op het nieuwe onderkomen. Vanavond is er een themafeest voor eigen leden, op dinsdag wordt er uitgebreid getafeld in de nieuwe soos, op woensdag en donderdag zijn er feesten voor studenten van buiten SSRE.

Op vrijdagavond wordt de openingsweek afgesloten met een exclusief feest voor alle donateurs, die de aanschaf van het monumentale pand voor SSRE eerder mede mogelijk maakten.

Ook onze fotograaf Bart van Overbeeke was zaterdagmiddag aanwezig bij de opening. Zijn impressie van de dag vind je hieronder.